er i Amerika i 4 måneder!!

Livin’ it up in Manhattan!

Det nærmer seg en uke siden jeg blogget sist. Grunnen til det er ikke BARE fordi jeg er lat (selv om det også er en viktig medspiller). Jeg har også hatt veldig mye å gjøre, ergo, lite tid til blogging. Når jeg har vært ute hele dagen stort sett hver eneste dag, er det lett for å være “litt for sliten” til å blogge når man kommer hjem. Uansett, dere skal slippe å høre på alle mine uinteressant unnskyldninge. Her er sånn ca det viktigste jeg har foretatt meg siden sist.

Jeg har bodd litt forskjellige steder. De første par dagene bodde jeg på et hostell i Chelsea bydelen. Jeg bodde der i to dager og det hadde ikke aircondition, noe som selvfølgelig var en dødsdom når jeg opplevde det varmeste været jeg har hatt på hele turen. Jeg sjekket ut derfra og dro til Hostel International NYC i stedet. Heldigvis et mye bedre sted. Mye renere, mye større, mange folk som man lett kommer i kontakt med. Eneste nedturen var at de bare hadde tre netter ledige. Frem til Fredag. Som noen av dere kanskje vet er jeg medlem av en side som heter http://www.couchsurfing.com. Vha. den siden kom jeg i kontakt med en kar som heter Douglas som kunne huse meg for helgen. Herlig! Der har jeg bodd frem til i dag, og nå er jeg tilbake på Hostel International for én natt (det var bare det de hadde ledig…).

Hostell nr. 1. Rommene var forsåvidt ok, men de hadde ikke noen slags felles stue eller noe lignende, så jeg møtte ikke så mange folk der.Også var det ikke aircondition. Sovnet aldri før 4...

Litt mer folksomme rom. Noe jeg forsåvidt synes er en bra ting når jeg reiser alene. Også med A/C.

Og med flere store stuer. Men som sagt kunne de ikke huse meg mer enn i noen dager, så da flyttet jeg..

... hit. Og bodde gratis. 1 block fra central park. 1 block fra Lincoln senter. GANSKE DIGG MED ANDRE ORD.

Hvor jeg sover i morgen? Det tar vi på sikt….

Så hva har jeg gjort, hva har jeg sett? Vel. Jeg har shopppet mye… Alt for mye egentlig. Jeg har på bestilling kjøpt iPad til Marie og Mac Mini til Jørgen, og veldig mye klær til meg selv. Jeg vil forsvare den litt grasale pengebruken med at dette er første gang jeg shopper på denne turen, og jeg har visst at all shopping skulle foregå her helt siden jeg dra fra Norge i Februar.Jeg tilbrakte nesten en hel dag på et kjøpesenter som heter Macy’s. De reklamerer seg selv som “verdens største butikk”. Vet ikke om det stemmer, men den var i alle fall helt SINNSYKT enorm….Dette var det jeg endte opp med.

2 capser, 2 bukser, 2 skjorter, 1 badeshorts, 3 par sko, 1 t-skjorte og diverse undertøy...

Det var fremførelse av noen av broadwaystjernene fra "Catch me if you can" i kjøpesenteret. For Maries ører only: han til høyre spillte Tripp Vanderbilt i Gossip Girl.

Jeg har også kjøpt noe annet. Noe som kostet mer enn alle de andre tingene til sammen. Én enkel gjenstand. Jeg har til dags dato aldri eid noe så lukseriøst i hele mitt liv. Jeg så en bag da jeg var på flyplassen i Amsterdam i fjor, og har lett etter den overalt online siden den gang. Jeg har sett bagger fra samme merke andre steder, men ikke en jeg har falt for på samme måte. De selger den heller ingen steder online. Men her i New York har de en Bally store… Så jeg gikk der i håp om å finne baggen min. Jeg fant den ikke. Jeg fant en jeg likte enda bedre.

Bally store på Madison av.

DEN følelsen!

Detaljer...

Bally Trove.

Men jeg har ikke BARE shoppet, jeg har fått sett litt og. Jeg har blandt annet:

Vært på toppen av Empire State Building.

Besøkt MoMa. For et fantastisk museum!

Såvidt vært innom WTC sin memorial site.

I dag har jeg trasket rundt i Downtown Manhattan med Iselinn. Vi gikk i kjempedyre butikker og lo av alle prisene. Jeg så det styggeste klesplagget jeg har sett i mitt liv. Det kostet 5600$. Herregud…. Jeg prøvde å ta bilde av det, men vaktene stoppet meg ganske fort.

Iselinn viste meg også en veldig artig hattebutikk. De solgte blandt annet fine hodepynter som dette:

Herregud, så fine vi er.

Tenk, på fredag drar jeg hjem!!! iktignok er jeg ikke i Norge før lørdag. Halv 6 lander jeg på Flesland. Det skal bli vannvittig deilig å se alle igjen! Jeg gleder meg til det! 🙂

 

One response

  1. Marie Blystad Houge

    Kristian! ISELIN! Ikke Ise-linn!

    Gleder meg til du kommer hjem! WOOHOOOOO.

    Trip Vanderbilt er ikke så kul. Men tenk at han kan synge! Da steg han plutselig mange hakk på it-skalaen.

    June 6, 2011 at 09:38

Leave a Reply

