er i Amerika i 4 måneder!!

Tre fine dager i San Francisco

Etter å ha forlatt Eirik, Elisabeth, Fredrik og Annika på flyplassen torsdag kveld var jeg igjen for meg selv. Det var utrolig deilig å være med nordmenn en liten stund. Bare det å snakke norsk er veldig behagelig. For ikke å nevne at de hadde bil og en ekstra seng jeg fikk låne. Tusen takk for det!

Alene på LAX uten en flybilett visste jeg at neste mål var San Francisco, så nå var det bare å finne første og beste fly. Jeg valgte til slutt Virgin America som hadde en billett neste morgen. Jeg sov like ved baggage drop og før klokken var tolv neste dag hadde jeg sjekket inn på hostellet midt i San Francisco, bare to blocks fra Union Square. Jeg traff en hyggelig kar som bor på samme rom som meg. Han er fra Danmark og heter Jakob. Før dagen var ferdig hadde vi besøkt både Japantown og Chinatown.

Spiste lunsj på en skikkelig sushirestaurant. Det synes jeg hører med når man er i Japantown.

Maten rullerte på en liten elv og kom kjørende til meg i båt. Dødsstilig. Fargen på fatet man tok indikerte prisen på det man valgte.

Nammmmm. Sushi in my <3.

Som seg hør og bør selger de masse japanske ting i Japantown. Tingene er akkkurat like rare som jeg husker dem fra da jeg var i Japan i fjor. Enkelte ting har sine praktiske bruksområder, men noen ting er bare… Rare!

Hundeklær er forsåvidt greit i noen tilfeller. Men dette? Jezuz.

Tidenes skumleste disneyfigurer.... Hva skjer med at munnen er firkantet?

Heldigvis solgte de også noen ting som var utrolig fine.

Chinatown var også en historie for seg selv. Høyst uorganisert og rotete og veldig gøy. Bydelen har over 200 restauranter og like mange butikker. Alt er naturligvis i helkinesisk stil. Blir gøy å se hvordan Chinatown i New York er i forhold til dette.

Også kunne jeg godt tenkt meg en tur til ekte Kina en gang i fremtiden.

Magneter. Bildet er tatt med en adapter jeg fikk prøve i en fotobutikk. Ganske kul adapter, men ikke helt verdt 300$...

Andre dag holdt jeg meg for det meste rundt Union Square. Dette er senter av senteret i San Francisco og som sagt lå det ikke langt fra hostellet. I dette området finner man alle mulige slags luksusbutikker, så jeg har latet som jeg hadde dødsmye penger og trasket rundt i butikker jeg ikke har råd til å gå i.

Blueberry scone, Naked smoothie og Aftenposten på iPad er ingen dårlig start på dagen 🙂

I hvert hjørne av Union Square står fire hjertestatuer alla denne.

Levi's startet sin buisiness i San Francisco, så naturligvis hadde de en enorm butikk i den hippeste gaten. Her hadde de en liten utstilling med alle de klassiske modellene fra tidlig på 1900-tallet frem til i dag. Forandringene er veldig små.

Jeg kjøpte de kuleste og dyreste solbrillene jeg har eid i mitt liv. Rayban folding wayfarer.

Siste dag tok jeg den nærmest obligatoriske turistbussturen rundt i de forskjellige bydelene i San Francisco. Inkludert en svipptur til Golden Gate. Denne byen har åpenbart vannvittig mye å by på, for en hver smak. De har også en bypark som er større enn Central Park!

Tidenes turguide! Han var for det første vannvittig kunskapsrik og kunne åpenbart hele San Francisco ut og inn. Super humor var en bonus.

For en VAKKER bro. Den fortjener all sin berømmelse.

Husker ikke litt hva slags funskjon bygget har, men det så viktig nok ut til at jeg måtte ha bilde av det...

Etter byturen traff jeg den eneste nordmannen jeg kjenner i San Francisco, Thomas. Han har studert på Berkeley i ett år nå. Ser for meg at det må ha vært et sinnsykt fett år…

Thomas Otto Watne Størkson og mæ sjæl. Hyggelig å treffe deg igjen!

Dette er det første blogginnlegget jeg har skrevet fra et fly. Og første gang jeg har hatt internett på et fly. Så UTROLIG praktisk. Vanligvis gjør jeg bare helt meningsløse ting på fly, og det gjør jeg jo forsåvidt nå og. Men dette gir i det minste et slags produkt etterpå. Jeg vil ha wifi på alle fly fra nå av.

Koz til alle. Snart er jeg i New York!

3 responses

  1. Marie Blystad Houge

    Ååå, kanskje jeg kan få brillene av deg? OK for meg!

    May 31, 2011 at 00:22

  2. Papz

    Ikke kjøp sånn hudeklærgreie til Lilo…Hilsen fra travelt møte i Amsterdam

    May 31, 2011 at 00:53

  3. Anne Blystad

    så trivelig å se thomas igjen
    høres ut til at livet fotsatt er bra, og det er bra

    May 31, 2011 at 10:11

Leave a Reply

