er i Amerika i 4 måneder!!

Til Malibu med ny linse og NYTT KAMERA!!! OG IPAD!!!!!!!

Oh yes! Jeg har gått i anskaffelse av både ny linse og nytt kamerahus! Jeg er nå den stolte eier av et Pentax K-5, som er en del bedre på de aller fleste punkter enn det kameraet jeg har hatt til nå (K200). Det føles fantastisk, og det er deilig å endelig ha skaffet seg en portrettlinse. Riktignok var det ikke nøyaktig den linsen jeg hadde ønsket meg på forhånd. Men linser er invisteringsvare og synker ikke så veldig mye i verdi, så en Pentax 35mm 2.4 får være godt nok for en stund :D!

På toppen av det hele fant jeg omsider en butikk som ikke var utsolgt for iPad 2. Etter intens leting og ringerunder til en haug butikker fant vi ut at de solgt iPads på SDSU (San Diego State University). Tok ikke lang tid før en lå mellom fingrene mine!

Vi har kjørt til Malibu i dag. Det ligger ikke så veldig langt fra LA og vi fikk oss en finfin roadtrip. Etter å ha hengt en stund på en helt fantastisk vakker strand gikk vi på househunting blandt alle rikmannsboligene i området. Ettersom fire av fem i bilen er kommende byggingeniører var det nærmest en selvfølge. Å herregud så mye stilige hus det er. En lekeplass for arkitekter, litt som i condomino’ene i Brasil.

Roadtrippin

Jeg og Annika sørger for GS i baksetet 🙂

Malibu beach kan vel knapt nok nytes uten paraplydrinker. Jeg måtte riktignok nøye meg med Cola. Det er ikke alle plasser legget mitt klarer å lure servitørene.

Fredrik er mer enn klar for et strandbesøk!

I 2011 er ikke strandbesøket komplett uten en PC (med wifitilgang så klart) på fanget 😉

VI forlot Malibu Beach rundt 4 og satte naien for LA og Anaheim. Vi stoppet en stund i nærheten av UCLA for å finne et ok hotell. Jeg har bestemt meg for at jeg vil gå på UCLA. Driter i hvor dyrt det er, jeg vil gå der…. Sykt fin campus og jeg digget området rundt. En mye finere del av Los Angeles!

Eirik tester de mest nyttige appene på iPaden min. Så langt er alle appene jeg har lastet ned omtrent like nyttige som denne 😛

Fremme på hotellet hoppet jeg rett i basenget. Bare så det er sagt hadde mitt gamle kamera ALDRI I LIVET klart å ta bilder i sånt lys.

Vi spiste middag på en klassisk amerikansk diner. En sånn som har seter i bueform vet dere 🙂

Jeg er superfornøyd med både linse, kamera og iPad. Har ikke fått brukt kameraet ekstremt mye enda, ettersom det nesten ikke hadde batteri da jeg kjøpte det. Så det skal bli spennende å prøve det ut skikkelig når vi drar til… hold dere fast… DISNEYLAND i morgen! WOHOHOHOHO, jeg har det beste livet i verden akkurat nå 😀

Håper Kristopher og Ørjan leser dette mens de leser til eksamen. Hade!

7 responses

  1. Papz

    Det virker som det går rimelig greitt å slå tiden ihjel i San Diego / LA området 🙂
    Skal du til Disneyland i morgen, må du få med deg California Adventure hvis du rekker det. Det er kanskje enda bedre enn Disneyland (som da jeg var der var svært likt EuroDisney – men det er jo et par pr siden for å si det slik).

    May 25, 2011 at 19:57

  2. Papz

    iPad2 ble nettopp suverent best i nettbrettest på TV2 hjelper deg. Ikke det greitt å allerede ha kjøpt juleklapp til papsen:-?

    May 25, 2011 at 20:56

  3. Marie

    Du fikk kjøpt en til meg også?

    May 25, 2011 at 22:21

  4. Anne Blystad

    Håper du besørger en iPad for Marie også!

    May 26, 2011 at 12:27

  5. Jeg har ikke kjøpt til deg enda, Marie. Bagasjen begynner å bli full, men i New York skal jeg kjøpe en ekstra sekk. Den skal fylles med blandt annet din iPad 🙂

    May 26, 2011 at 18:46

  6. Marie

    Jippijajaaajaa, jippijippijaaaaaa! 😀

    May 27, 2011 at 00:57

  7. Magnhild Elgethun

    Hadde en venn som studerte film på UCLA, så kanskje det er veien å gå?:-) Han har jobbet en del med Harald Schwarts (Lange flate baller- regissøren) Lykke til!

    May 27, 2011 at 14:35

Leave a Reply

