er i Amerika i 4 måneder!!

Six Flags – Magic Mountain

Magic Mountain like utenfor Los Angeles er uten sammenligning den største fornøyelsesparken jeg har vært i. Går man i en fornøyelsespark i Norge må man gjerne ta en og annen middelmådig ting både to og tre ganger bare for å fylle dagen. Vi kom der relativt tidlig og gikk i marsjfart fra den ene hovedattraksjonen til den andre. Tror du vi ble ferdig? Oh no… vi hadde ikke nubbesjans! Det var nesten til det beste at noen av banene var nede for reparasjon og vedlikehold, så hadde vi ikke SÅ mange å velge mellom.

Coasterne vi tok var ikke bare større enn noe annet jeg har vært borti, men veldig mange av dem hadde et eller annet unikt over seg og. Jeg tror det må være ganske stilig å være rollercoasteringeniør. Der er det aldri noe som “umulig”, det har jeg sett i dag… Måten man sitter på virker til å være en populær ting å variere for å skape en anderledes og kul opplevelse for passasjeren. Så jeg har både sittet og stått, og faktisk også ligget flatt på magen i noen av de forskjellige berg- og dalbanene.

En bane soom het Tatsu. Her lå man flatt. Jeg tok armene ut til siden og latet som jeg fløy...

Etter flere ekstreme turer endte vi til slutt på en som heter X2. En av de nyeste banene i parken. Her rotere også selve setene du sitter i, samtidig som du kjører rundt på skinner som går i looper og spiraler og vertikale dropp og gud vet hva annet…Bildet vi kjøpte utrykker følelsene sånn passe bra:

Helt crazy bananas!

Det var i det hele tatt en utrolig kul dag! Kjempegøy å dra på road trip til Los Angeles med gutta. Tror uansett jentene hadde hatt noe problemer med å henge med på det nådeløse rollercoasterraidet ;).

Jeg rakk selvsagt å bli klissvåt et par ganger.

Krever litt brains for å finne ut hvor mye krefter som skal tas opp på hvilke punkter og i hvilke retninger.

Eirik og meg.

X2 i solnedgang 😉

Far og sønn foran Goliath, den første banen vi tok! Filmen fra turen kan du se under 🙂

Jeg beklager den litt svertede språkbruken, jeg var bare litt vel spent…

I kveld har jeg vært på baseballkamp! Go Padres!

We sneiks folks!

5 responses

  1. Jiiiha! Så ut som en fet berg og dalbane 😀

    May 21, 2011 at 11:56

  2. Papz

    Husk å legge inn -piiiiiiiiiiiiiip- som erstatning for alle FY ord

    May 21, 2011 at 17:08

  3. Lotte

    Ææ fikk sommerfugler i magen av å se på!!! Heldiggris. Gøy med film!

    May 21, 2011 at 22:10

  4. Marie

    Wowowowowowowow!!!!! GØØØØØY!

    May 22, 2011 at 10:10

Leave a Reply

