er i Amerika i 4 måneder!!

16. og 17. mai i San Diego

Takket være amtrak, det amerikanske togselskapet, er jeg nå kommet meg til San Diego. Etter en fantastisk flott togtur sørover langs kysten kom jeg i går frem til Sante Fe togbanestasjon. Derfra klarte jeg på egenhånd vha. offentlig transport å komme meg til 6659 Reservoir Lane! Ingen var hjemme, men da Eirik om hjem var han og de tre han bor med ferdig med siste eksamen! Perfekt timing å komme på spør du meg!

Så det var altså ikke bare en vanlig 16. mai, det var eksamensfeiring på toppen av det. Klart vi måtte en tur ut! Vi dro til “Dick’s Last Resort”, en bar i San Diego sentrum. De har en litt merkelig salgsstrategi, der mye av pointet er å være litt drittsekk mot folk. Ser ut til å fungere svært bra. Maten var helt fantastisk, og jeg fikk servert øl, på tross av 21 års aldersgrense! Som jeg hadde håpet, klarte min fantastiske fødselsdato å redde meg! 041090 betyr 4. oktober i Norge, men 10. april i USA. Hurra for det!

Det var en fin feiring, for å si det sånn! 😀 Eirik og meg

På tross av en litt redusert tilstand i går morges måtte vi jo sørge for å få feiret 17.  mai. Og det er det ett sted som er perfekt til, og det er Balboa park! Skikkelig kult sted, der mange forskjellige land er representert med sine egne små “hus”. Er man litt interessert i et land kan man ta seg et besøk til det landet sitt hus og lære litt om stedet. Selvsagt var det det norske huset som hadde desidert mest aktivitet i går. Det som også er gøy er å prate med alle de norskættede amerikanerne som møter opp. De er kjempeinteressert i Norge og spør deg alt mellom himmel og jord om hvordan Norge er. I det hele tatt en kjempestaselig 17. mai med røkelaks, grøt og allsang av nasjonalsang og andre norske festsanger.

The norwegian house.

Flagg, ballong og palmer. Akkurat sånn en 17. mai skal være.

NAMMMMMMM!

Nå drar jeg og Eirik til Seaworld. Toodaloo!

2 responses

  1. Marie

    sjekk gmailen din, dååe.

    May 18, 2011 at 22:05

  2. Papz

    Nice. Har selv vært i San Diego to ganger – og i LA x 1. Prøv å få med deg Universal Studios hvis det praktisk lar seg gjøre 🙂

    May 18, 2011 at 22:53

Leave a Reply

