er i Amerika i 4 måneder!!

Nok en svipptur til El Salvador.

Men en anelse mer begivenhetsrik denne gangen! Fredag klokken ett tok Juanito, Majo og jeg bussen til San Salvador fra Guatemala City. Bussturen tar ikke mer enn 5 timer, så vi var fremme rundt 6, og i god tid før kveldens store begivenhet fant sted. Bryllup! Jeg lot være å gå på selve kirkesermonien, da den ville oppleves på både spansk og italiensk (brud fra Guatemala, brudgom fra Italia), noe de fleste sikkert vet at ikke er mine sterkeste språk… Men etterpå ventet middag og andre festligheter på hotellet. Etter treretters og noen timer salsadansing (jeg fikk faktisk skryt for å være “better than most europeans”), skiftet enkelte av oss til mer komfortable klær og tok oss en kjapp tur ut for å se hva San Salvadors nattliv hadde å by på.

Meg og søsknene Diaz klare for bryllupsfest. Dressen fikk jeg låne av Jonathan, en av vennene til Majo.

I går dro vi til La Libertad, en by langs El Salvadors kyst, bare en liten times kjøring fra hovedstaden. Jeg vurderte faktisk å dra hit før jeg dro til Guatemala første gang, men droppet det for å spare litt tid. Artid å komme tilbake til El Salvador og se hva jeg gikk glipp av. Byen er i umiddelbar nærhet til en rekke strender, og brukes som base for surfeglade turister fra hele verden. Annet enn surfing, bading og soling er det ikke mange “attraksjoner” ved stedet, men jeg fikk meg i det minste en tur på det lokale fiskemarkedet.

Disse fanget jeg. Fra en bøtte. De var allerede døde, så det var faktisk kjempelett.

Spiste lunsj på en restaurant som umulig kan ha mye konkurranse når det gjelder til beliggenhet.

Fikk litt lyst til å begynne å surfe jeg...

Jeg er tilbake i Guatemala City nå, med enda noen passtempel (kun fra Guatemala riktignok. Jeg er like skuffet over El Salvador sitt passkontor denne gang som forrige. Intet stempel å få….). I morgen drar jeg forhåpentligvis til Mexico, gitt at det er plass til meg på den eneste bussen som går den vei i morgen.

Smoochies til kjente og ukjente.

One response

  1. Marie

    Sykt kult at du klarte å fange fiskene!

    May 10, 2011 at 23:23

Leave a Reply

