er i Amerika i 4 måneder!!

Rio Dulce og Isla Flores

Første dag på turen til Tikal. Mesteparten av dagen har gått med til kjøring, men vi har stoppet både ved Rio Dulce og Isla Flores. Selv om det bare var snakk om stopp på 1-2 timer, er det kjekt å kunne si at jeg har vært der. Og stedene var virkelig utrolig flotte. Rio Dulce er elven som strekker seg fra Lake Izabal til det karibiske hav. I dag besøkte vi den nesten så langt sør man kommer på elven, nær Izabal. Tror vi får sett elven igjen fra Livingstone ved det karibiske hav på onsdag.

Moi og Rio Dulce. Selvutløser!

Isla Flores er en øy i Lago Petén Itzá innsjøen. Den er bare i kontakt med fastlandet grunnet en tynn, menneskebygd stripe med landmasse. Øyen er veldig ren og fin og lokalbefolkningen virker til å nyte fritiden sin ved å plaske i sjøen. Det tar ca 15 minutter å gå rundt hele øyen. Dyrelivet i og rundt sjøen er rikt, så da jeg satt meg for å spise lunsj like ved vannet fikk jeg sett både fugl og fisk og fugl som ville være fisk.

Disse fuglene er tydeligvis gode undervannssvømmere! De var ofte under et halvt minutt av gangen, og så alltid ut til å tygge på noe da de kom opp. Stakkars lille fisk.

Hahaha!

I morgen blir det ruinbesøk! Gleder meg! Det eneste dumme med denne turen er at guiden nesten ikke snakker engelsk, noe som er litt ergerlig ettersom det stod “bilungual guide” i brosjyren. Han snakker omtrent like godt engelsk som jeg snakker spansk. Fryktelig dårlig med andre ord. Jeg får lese meg opp på wikipedia i stedet 😛

HEJ DÅ!

2 responses

  1. Papz

    Jeg visste ikke at du snakket spansk…;-)

    May 3, 2011 at 21:07

Leave a Reply

