er i Amerika i 4 måneder!!

Guatemala City by night

Hola amigos! Jeg har ankommet Guatemala. Heldig som jeg er, får jeg bo hos Majo og familien. Alle sammen er kjempehyggelige og jeg føler meg veldig velkommen. Dere aner ikke hvor deilig det er å slippe kjipe hosteller en stund. Også har de hushjelp, som har vasket alle klærne mine. Det føles nesten som hjemme når jeg ankommer rommet mitt til dette synet:

Jeg har satt alt for lite pris på dette hjemme i Norge. Takk for 20 år med klesvask Mamma! Å vaske klær selv, for hånd, på hosteller gjør at man verdsetter denne slags luksus mye mer.

Gårsdagen kjørte jeg og Majo rundt i bilen hennes (familien har 4 biler…) for å gjøre diverse hverdagslige ærend. På veien hjem stakk vi innom en bensinstasjon og kjøpte tre poser med drikkevarer… Vi skulle tydligevis ha fest! Så i går kveld hadde jeg meg en skikkelig tur på byen med Majo’s venner. Veldig moro.

Majo viser kjøpekraft 😉

Man vet at festen er i gang når halvparten av alle folkene i klubben har paraply..

I dag har jeg sovet lenge og tatt livet med ro på Country Clubben familien er medlem av. Vannvittig fint sted! Enorm golfbane, basseng, tennisbaner, sandvolleyballbaner, squasrom.. alt mulig treningsutstyr! Men også en café. Igjen var jeg med mange av vennene hennes, men denne gang i litt roligere omgivelser 🙂

Nå skal vi ut og bowle! Ciao 🙂

4 responses

  1. Papz

    Ikke bli for vant til tjenere som ordner klesvask før du er tilbake i gamlelandet..:-)

    April 30, 2011 at 09:56

  2. Anne Blystad

    Takk for takken! Det gode er jo at jeg liker å vaske klær :-), men det er alltid bra med en takk. Det er vel ofte sånn at en ikke skjønner¨å sette pris på noe før det IKKE er der- jfr dusjen etter en uke i fjellet :-). I dg fikk vi TRE kort fra Costa Rica, og nå sender mormor SMS hver gang hun får kort- Fra Buenos Aires for to uker siden, i dag fra Costa Rica. Jippi!

    April 30, 2011 at 21:41

  3. Hahaha! Kom kortet fra Buenos Aires først frem for to uker siden?! Det er jo 2 måneder siden det ble sendt. Morsomt!

    May 1, 2011 at 04:10

  4. Papz

    også vi fikk kort fra Montezuma – tusen takk! – heldigvis uten spor av Montezumas hevn…

    May 1, 2011 at 10:20

Leave a Reply

