er i Amerika i 4 måneder!!

En svipptur til El Salvador.

Nå er det omtrent 10 timer til bussen min til El Salvador går. Jeg har forsøkt å lese meg litt opp på hva som er å gjøre i landet, og det virker som en bra plass om man vil surfe eller deige på stranden. Men surfekurs er dyrt og dyrt er ikke akkurat det jeg leter etter. Og skal jeg surfe er jeg helt avhengig av å bli kurset.Dessuten har jeg bestilt flybilletter til Los Angeles fra Mexico City den 15. mai, så jeg har et visst tidspress på meg. Derfor blir det bare et kort opphold i El Salvador før jeg setter snuten videre for Guatemala så snart som mulig. Jeg snakket med Majo, som bor i Guatemala city, og som jeg egentlig hadde tenkt å møte i Cancun (som dere kanskje husker fra et tidligere innlegg). Jeg kan bo hos henne og familien (kult, ettersom jeg kjenner broren også).

Jeg begynner å bli litt lei av å planlegge alt jeg skal gjøre hele tiden. Jeg får ikke tid til å nyte oppholdene mine på samme måte som jeg gjorde da jeg hadde forhåndsbestilte pakketurer. Hadde jeg gjort denne reisen om igjen, ville jeg nok hatt flere forhåndsbestilte turer her i mellomamerika. Det er ikke alltid så lett å gjøre alt på egenhånd. Det skal jo være en ferie dette her, og på ferie skal man ikke stresse så alt for mye. Og akkurat nå føler jeg denne planleggingen stresser meg mer enn den burde. Det som også er greit med pakketurer er at der er det lettere å bli ordentlig godt kjent med folk. Nå for tiden hadde jeg også ønsket meg en fast reisepartner. Det er litt stusselig å være alene hele tiden. Selv om det er folk på hosteller og slikt, hadde en norsk venn vært god å ha akkurat i denne stund. Haha, jeg høres sykt negativ ut nå! I morgen lover jeg å være litt mindre emosjonell.

Tenk, i løpet av morgendagen krysser jeg to landegrenser, Nicaragua/Honduar og Honduras/El Salvador! Kult!

Snakkes snart! 🙂

One response

  1. Mamma

    Du er jo ikke så VELDIG emosjonell, da. Det må jo være lov å reflektere litt over livet. Og jeg skjønner VELDIG godt at det hadde vært kjekt med reisefølge og litt flere fellesturer. Jeg syns uansett at det er rimelig freskt å reise på loffen i Sør- og Mellom-Amerika. Alene! Håper du får fine dager fremover! Jørgen har kjøpt leilighet i dag! I Armauer Hansensvei. Kjempefin! Jeg har sett den. Det har ikke han 🙂

    April 26, 2011 at 13:00

Leave a Reply

