er i Amerika i 4 måneder!!

Gøy dag :)

Skikkelig bra dag i dag! Våknet tidlig og etter frokost gikk jeg og leide meg en scooter. Jeg har ærlig talt ikke kjørt særlig mye scooter før (én eneste gang), men det var ikke videre kompliserte greier. Kjempedeilig å suse avgårde i 70km/t blandt all den fine naturen. Jeg kjørte rundt i vel en time før jeg leverte doningen tilbake til utleierne.

Deretter tasset jeg videre til et lite basseng jeg oppdaget litt tidligere, mens jeg fortsatt vinglet i vei på scooteren. Bassenget var veldig fint og veldig rent, og det var nesten ikke et menneske der. Så da fikk jeg all tid i verden til å leke meg med undervannskameraet mitt. Det tar virkelig KJEMPEBRA bilder, og ikke minst filmer, under vann! Takk mamma, jeg setter virkelig stor pris på det kameraet!

Etter å ha deiget meg litt ved bassengkanten, fått litt farge og FULLFØRT BOKEN MIN (STOOOOOOLT, jeg har lest en hel boook), “A short history of nearly everything” av Bill Bryson, satte jeg snuten for den guidete turen til vulkanen jeg snakket om i går. Vi startet som en gruppe på 8 personer, som til slutt ballet på seg til å bli 15. Vi kjørte til noen fine utsiktspunker og knipset litt bilder av vulkanen. Vi tilbrakte mesteparten av tiden inne på observasjonsområdet der det forskes på vulkanen. Vulkanen har vært aktiv siden 1968, da den fikk et uventet utbrudd som drepte over 80 mennesker. Riktignok har den stoppet å spytte ut lava (det stoppet den med for sånn 6 måneder siden), men den ryker fortsatt i ny og ne 🙂

Før vi gikk og badet i litt varme kilder, fikk vi med oss solnedgangen. Har desverre ingen brukbare bilder fra de varme kildene…

I morgen drar jeg til den karibiske kysten av Costa Rica! Føler det er greit å få med seg før jeg stikker videre til Nicaragua. 🙂 Da har jeg vært i nesten HELE Costa Rica! 😀

CIAAAAAAAAAAAAAO!

One response

  1. Anne Blystad

    Vel tilbake fra Sletterustpåske i en vel full hytte (Astrid & Co, Marie, Jørgen og jeg. Riltig nok var vi 8 bare 1 natt, men vi var 7 i 6 netter, og det er for mye. Men NÅ til blogen. Jeg begynner bakfra. Har savnet nett av EN grunn, og det er oppdateringene dine :-). Så fint at du liker kameraet! Og tenk at du er blitt en lesehest… 🙂
    Høres ut som om du nyter livet og friheten. BRA!

    April 22, 2011 at 10:07

Leave a Reply

