er i Amerika i 4 måneder!!

Shakira, igjen!

Ja, det er ikke min feil, men Shakira ser ut til å forfølge meg. Da jeg var i Buenos Aires droppet jeg å gå på konserten. Så viser det seg at hun er i Sao Paulo og, og jeg blir litt overasket. Ettersom noen venner gikk, ble jeg med dem, og det var en kjempeopplevelse.

Men i går spilte hun søren meg i San Jose også! Hva skjer med det?! Jeg tok buss og båt og bil fra Montezuma tilbake til San Jose i går, og da vi kjørte forbi den store nye fine fotballstadionen kunne jeg ikke la være å legge merke til den sinnsykt lange køen. “What’s going on?”, spurte jeg. “Shakira”, svarte Lau. “…I think she is trying to send me a signal or something”. Jeg hadde virkelig ikke tenkt å gå, men da jeg gikk ut for å ta meg en liten matebete omtrent ved konsertstart, ble jeg tilbudt billett for under 150 kroner… Jeg måtte jo gå! Konsertarenaen lå jo tross alt bare 5 min gange fra hostellet. Ettersom planen egentlig bare var å spise litt har jeg ikke annet bildebevis enn billetten.

Ord pris femtentusenognoen colones. Men Kristian, master of bargin, fikk den for 10k! Kaching!

Det er faktisk en litt moro historie om stadionen, “Nueva Estadio Nacional”. Den er virkelig fletta ny, og stod ferdig 26 mars i år! Shakira konserten kan regnes som “the first big event”. Det som er litt moro, er at den ikke er finansiert av Costa RIca i det hele tatt, men av Kina. Det var en gave. Ikke bare finansierte de den. De bygget den og. 100% kinesisk arbeidskraft. Og de bygget den visstnok i et helt vannvittig tempo. For et år siden var det flat mark der det nå står en stadion med plass til 35000 tilskuere!

I dag har jeg tatt en avslappende dag. Jeg trengte et nytt headsett til iPoden, så jeg tok en tur på et kjøpesenter, og endte opp med å gå en tur på kino i samme slengen.

Beats by Dr Dre. Sinnsykt bra lyd. Verdt å bruke litt ekstra for å få et skikkelig produkt... Har hatt mye skvip i det siste.

I morgen drar jeg til Mexico! Bussturen tar meg noe sånt som fire dager. Så det blir nok… interessant…

Jeg savner dere alle! Til deres informasjon er det nøyaktig to måneder til jeg er hjemme 🙂

2 responses

  1. Papz

    …allerede halvveis…wheeeak! – snart slutt på roden og freden her hjemme m.a.o 🙂 Kjente Shakira deg igjen?

    April 12, 2011 at 19:38

  2. Anne Blystad

    Jeg har notert meg at du er tilbake ca 11.juni. Jeg GLEDER meg til lysbildeshow i løpet av juni!
    Og bare så du vet det; du ER savnet i Bergen! Spesielt i Øvre Fantoftåsen! Mammaklem

    April 12, 2011 at 20:03

Leave a Reply

