er i Amerika i 4 måneder!!

Pura Vida herfra til…

Tja.. Til når jeg selv ønsker egentlig! Pura Vida er forresten den mest brukte sayingen her i Costa Rica. Noe jeg forsåvidt visste fra før. Man kan spørre noen “Pura Vida?” og de kan svare “Pura Vida”. Da vet man at alt er som det skal.

Jeg chiller nå bæret i en bitteliten by som heter Montezuma. Fint sted. Jeg tok buss/ferge/bil fra SJ og hit i går formiddag. Det var litt random at siste strekningen var med bil egentlig, men det hadde seg slik at jeg traff et kjærestepar fra Frankrike på båten. De skulle visst samme vei, så jeg ble spurt om jeg ville sitte på. Klart jeg ville det. Det var både gratis og mer sosialt enn å sitte på en klam buss med en gjeng fremmede.

Det siste stykket av veien var meget elendig, noe som kanskje forklarer hvorfor det er så få mennesker i denne byen. Skulle jeg tippet innbyggertall, inkludert turister, tror jeg ikke det ville kommet over 2-3000.

Jeg har desverre ikke tatt noen fine bilder av selve stranden og byen enda. Jeg har vært skikkelig dårlig i hele dag (alt som har med mageregionen virker til å være feil i dag….), så har vært mer eller mindre sengeliggende hele dagen. Føler meg hakket bedre nå som jeg går i seng. Ufyselig å bli syk på en plass som dette. Heldigvis er de som jobber på hostellet veldig greie, og prøver det de kan for å hjelpe meg. Merkelig nok er jeg ikke spesielt sulten selv om jeg bare har spist frokost i dag. En frokost som atpåtil kom i retur før den kan ha  rukket å fordøyes noe særlig.

Ønsk meg god bedring, så blir bloggingen hakket mer interessant ^^

5 responses

  1. Magnhild Elgethun

    God bedring og takk for spennende lesing, Kristian!
    Det høres jo ut til å være slik at du klarer å ta vare på deg selv! Glad for det!

    April 5, 2011 at 07:38

  2. Anne Blystad

    Stakkars deg, Kristian! Håper det bre er en litt tøff magesjau, og at du er bedre i dag!
    Klem fra mamma

    April 5, 2011 at 12:53

  3. Papz

    …og har du ikke hørt om Montezumas hevn, du som attpåtil er i Montezuma? En turisdiare eller to må du nok bare regne med på en tur som dette. Bare sørg for nok drikke (flaskevann eller brus med rikelig sukker + bittebittelitt salt) så går det vanligvis over i løpet av 1-3 dager.

    April 5, 2011 at 23:24

  4. Takk for omtanken, jeg er mye bedre i dag 🙂

    April 6, 2011 at 00:37

  5. Papz

    Godt å høre! Jeg blir dessuten alltid like glad hver gang jeg ser den blå bagen på bilder 🙂

    April 6, 2011 at 20:49

Leave a Reply

