er i Amerika i 4 måneder!!

Siste dag i SP. Peru i morgen.

Jeg er tilbake hos Marcus i Sao Paulo nå. Overalt hvor jeg besøker føler jeg meg så utrolig velkommen! Kjipt å bo hos noen hvis du føler du er en slags ekstra byrde i hverdagen. Vi var hos besteforeldrene hans og spiste lunsj i dag. Herregud. Folk bor så fint her. Jeg tipper leiligheten deres var omtrent fire ganger større i areal enn huset vårt hjemme. HUGE! Jeg vil tro det var mitt siste måltid med farofa, ris og bønner på samme tallerken på en stund. Jeg har spist det nesten hver dag jeg har vært i Brasil. Farofa er en brasiliansk greie og serveres til nesten alt her. Det er et slags mel som stekes sammen med det man måtte ønske av grønnsaker og annet snæcks, og når det er ferdig har det konsistens som tørre brødsmuler. Det faktisk veldig godt!

Bestefar Mester, Marcus Mester og moi!

Siste dag i Campinas. Etter lunch med Du og noen av kompisene hans.

Som den betongarbeideren jeg jo er, ser jeg meg ofte rundt etter arbeidsplasser eller imponerende byggverk. De virker til å ha en ganske anderledes måte å jobbe på her. Jeg har riktignok ikke fått sett den tett på, men den fremstår som noe inneffektiv. For mange folk til en for liten jobb… Men så kommer det likevel mye fint ut av det! Som du ser på bildene under 🙂

Den forskaling må ha vært relativt kompleks for å si det mildt! Huset tilhører en av de største radiostasjonene i Brasil.

Kunstmuséet i SP. Hele musséet står på fire enorme røde sokler. Dekket mellom dem er uten tvil det største jeg har sett uten flere søylepunkter. Må ha vært en flink ingeniør!

Tenk! I morgen reiser jeg til PERU! Jeg gleder meg faktisk veldig nå! Flyet mitt går klokken halv ni i morgen tidlig, noe som betyr at jeg må stå opp rundt fem for å rekke det… Grøss…

Ciaociao, amigos. Har dere noen spørsmål er det bare å stille! 😀

3 responses

  1. Anne Blystad

    Ja, er det ikke fasinerende med bygg? Det må være gøy å kunne en del av byggeprosessen sånn som du kan. God tur videre! Måtte Peru svare til forventningene! Jeg misunner deg!
    Selv om du bor mer beskjedent håper jeg vi kan gjøre gjengjeld en gan når DU får besøk.

    March 24, 2011 at 08:22

  2. Aurora

    Stilig! Jeg har faktisk vært på det museet!! To ganger! Flott skriving! Kos deg videre 🙂

    March 24, 2011 at 19:27

  3. Papz

    God tur til Peru! Kjekt å kunne følge med på turen 🙂

    March 25, 2011 at 06:33

Leave a Reply

