er i Amerika i 4 måneder!!

Hjemme alene. Nesten.

Det er synd brasilianerne ikke har ferie for øyeblikket. For som folk flest er de da opptatt med skole og jobb på dagtid, noe som gir meg en hel del tid for meg selv. Pedro er ikke hjemme før omtrent 9 på hverdager. Jeg trives forsåvidt ganske godt i mitt eget selskap, men jeg gleder meg veldig til helgen når Pedro også har fri. Riktignok er jeg aldri helt alene, det er alltid en maid her, men hun snakker fint lite engelsk. Når klokken er sånn 1, kommer storebroren til Pedro hjem, men han har downs syndrom, og snakker heller ikke mye engelsk. Pedro og  jeg har booket oss inn på en relativt eksklusiv klubb i morgen. Blir sikkert sykt bra. Forhåpentligvis får jeg noen andre CISV venner fra Sao Paulo og Campinas til å bli med! 😀 Når Pedro kom hjem i går, tok vi oss en liten handletur. Jeg endte med en jeans jeg kuttet bena av og et par andre saker.

Gårsdagens innkjøp.

Toodles 🙂

3 responses

  1. Anne Blystad

    Gratulerer med ny shorts :-). Håper du får sett litt annet enn klubber. Byen må jo ha mye å vise frem?

    March 18, 2011 at 10:28

  2. LOLHILD!
    hilsen christine

    March 18, 2011 at 16:09

  3. Jeg har vært på to (dette blir den andre) klubber siden jeg begynte å reise mamma. Vil ikke si jeg overdriver klubbesøkene så veldig 🙂 Men joda, det er forsåvidt mye å se, men dette er en vanskelig by å være turist i. Om man ikke kjenner noen man kan bo hos, vil jeg ikke egentlig anbefale å dra hit (det samme rådet har jeg fått fra de fleste andre jeg har snakket med også). Metrosystemet er ikke særlig godt utbygget, avstandene er veldig store, og tar man taxi ender man opp med å stå vannvittig mye i kø, og dermed også bruke alt for mye penger. Bedre å ha en lokal “guide” (venn) til å vise seg rundt! Noe jeg har satt veldig stor pris på i dag faktisk 🙂

    March 18, 2011 at 22:28

Leave a Reply

