er i Amerika i 4 måneder!!

City of São Paulo

Etter en 6 timers busstur fra Rio i går, er jeg nå i Brasils økonomiske hovedstad, São Paulo! Ikke bare er byen den største i Brasil og den største i Sør-Amerika. Det er den største byen på den sørlige halvkule! Byen har omkring 11 millioner innbyggere, og tar man med “stor-São Paulo”, nærmer vi oss 20 millioner mennesker. Dette er også den byen i verden der det kjøres mest helikopter per innbygger. Så vet dere det… Det kan sies at dette ikke er særlig til turistby, men pyttsann, jeg bryr meg egentlig ikke, jeg er her for å treffe venner uansett! 🙂

I går kom jeg til busstasjonen her ca klokken 9 om kvelden. Da hadde jeg absolutt ikke en plan i tankene om hvor jeg skulle sove. Heldigvis lyktes jeg i få tak i en venn, som ringte sin venn, som driver et hostell. Der kubbet jeg for natten. Skulle gjerne blitt på hostellet lenger. Veldig rent og ryddig, god frokost, håndkle inkludert (de hostellene jeg har sovet på til nå har ikke hatt det…) og flinke engelsktalende ansatte 🙂

Det ser kanskje ikke så innbydende ut fra dette bildet, men det var faktisk veldig fint

Nå har jeg kavet meg frem til min gode venn Pedro sin boplass! Jeg og Pedro var begge JC’s på samme leir i 2008 og har hatt mer eller mindre stødig kontakt siden da. Jeg var hjemme hos hamen tur sist gang også, og jeg hadde nesten glemt hvor sinnsykt fint det var! Alt er bare så fint og rent. De har egen maid som lager mat og vasker klær og alt annet som gjør at livet meget behagelig å leve! Bildet under er utsikten min i dette øyeblikk!

Pedro, meg og Adam som JC's sommeren 2008

Jeg håper å få gjort litt shopping her. Ja, faktisk. Jeg har litt plass i bagasjen min, og jeg tror dette er av de bedre stedene å handle på en stund. Dessuten har jeg innsett at jeg BARE har med meg RØDE eller BLÅ klær. Virkelig… ingenting annet! Det var en stor glede da vi fikk en gratis grønn t-skjorte i Rio liksom, just to mix things up a little. Dessuten må jeg jo feire at kortet mitt er kommet! 🙂

Snakkes senere!

4 responses

  1. Papz

    Hvor lenge blir du i Rio?

    March 16, 2011 at 20:45

  2. Jeg går ut fra du mente São Paulo? Jeg blir her til 24. mars, da går flyet mitt til Peru. Ikke så lenge som jeg skulle ønske. Jeg får gjøre det beste ut av den lille tiden jeg har her…

    March 16, 2011 at 21:23

  3. Marie

    Ikke bruk opp alle pengene dine! NY er sist ut, remember that.

    March 16, 2011 at 23:41

  4. Ina

    Husk mailen jeg har sendt deg (Gouda påfyll)! Hilsen reiselederen som følger med 😉

    March 17, 2011 at 11:00

Leave a Reply

