er i Amerika i 4 måneder!!

En manpurse full av sprit

Tidenes bytur i går!!

I lykkerus over nyanskaffet visakort gikk jeg til Oda og Gina i 9-tiden i går kveld. På veien kjøpte jeg lime, sukker, cachaca og isbiter, alt som skal til for å lage en fabelaktig CAPIRINHA! Men for å lage god capirinha, er det avgjørende å ha noe å blande i, og noe og mose lime og sukker sammen med. Kreative sjeler som vi jo er, brukte vi Oda sin “reisevask”, en slik en du ser på bildet, til punsjbolle. Som moser brukte vi en plastflaske… Ikke så fancy, men den gjorde nytten!

Reisevasken var UTROLIG praktisk! Ikke bare er den stor nok til å lage massevis av drinker på en gang, men den har HÅNDTAK, så man kan bære den med seg ut på byn. Jeg har aldri tilfeldig oppdaget noe mer genialt i hele mitt liv! Jeg som først var skeptisk til hele opplegget var full av beundring for dette fantastiske produktet før kvelden var over!

Som bildet over illustrer startet vi kvelden med drikkeleken “ring of fire”. Vaskebaljen til Oda plasserte vi selvsagt lett tilgjengelig!Vi ble forresten kastet ut av rommet når klokken var sånn halv elleve. Ikke fordi vi bråkte, ikke fordi vi rotet, ikke fordii vi plaget de andre gjestene på hotellet (vi gjorde forsåvidt ingen av disse tingene), men fordi besøk er “FORBIDDEN!!” sagt med resepsjonistens egne ord. Skal man ha besøk, selv på dagtid, må man BETALE sånn ca HUNDRE KRONER for det! Er det bare meg, eller er det helt mongo? Jeg kan forstå at ikke vil ha hvem som helst på hotelllet sitt, men vi plaget da søren meg ikke en sjel!

 

Det var først når vi kom ut at den store grønne plastbaggen virkelig fikk vist hva den var god for!

GOOD TIMES!

Oda og Gina fra sine beste sider

WHAT A BRILLIANT DEVICE! Etter litt somling og sulling fant vi oss et spisested og en gjeng tyske og brasilianske venner! Desverre (eller kanskje heldigvis) uteblir bilder fra den delen av kvelden!

I natt setter jeg naien mot SAO PAOLO! Gleder meg sånn til å se folk igjen! 🙂

 

Leave a Reply

