er i Amerika i 4 måneder!!

A “how to”

How to… live cheap!

Når man ikke har enorme mengder penger, slik min situasjon er for øyeblikket, er det mange små tiltak man kan gjøre for å få pengene din å vare. Her er noen:

Sov på hostellet som koster 100 kroner natten og ikke hotellet som koster 400.

Selv om det betyr at du må sove sånn som dette. Sengen øverst til venstre er min. Trippelkøyeseng ftw… til butikken. Og alle andre steder for den sags skyld. Metro er dyrt, for ikke å nevne TAXI!Se etter tilbudsvarer! Nudler er billig. Også i Brasil. 0,5 R$ for en pakke = under 2 kroner.Gå hjem fra butikken.Se hva du har kjøpt.Og noter hvor mye du har brukt.Bruk de kokefasilitetene du har tilgjengelig, selv om de ikke akkurat er tipp topp standard.

Ikke akkurat et luksusliv, men pyttsann, det var ikke derfor jeg dro på tur uansett! Andre smarte ting å gjøre, er å vaske klærene for hånd, bruke internett til underholdning eller evt lese en bok. I det man setter snuten for noen som helst slags turistattraksjon vil man fort merke at det vil suge ut det lille livet som er igjen i lommeboken.

Nå tar jeg meg en yoghurt til dessert. Later alligators.

4 responses

  1. Haha, elsker bilde for bilde fortellingen! Og det er første gang jeg har sett og hørt om trippel køyeseng! Jeg blir nesten nervøs av å sove øverst i de vanlige køyesengene, og det ser jo ikke ut som de der har gjerder engang!? o_O

    March 13, 2011 at 23:04

  2. Staaaaakar, må du faktisk spare penger? Virker egentlig ganske mye som studentlivet. Jeg bor for ca 100 kr natten og er en hund etter tilbud. Jeg går og sykler overalt. Enda verre: Jeg må faktisk vaske etter meg. Taxi i Trondheim? Don’t think about it.

    Lykke til, dette ordner seg nok! Kan du ikke overføre penger til Mastercardet (dvs betale kredittregningen litt før tiden)? Det pleier å funke.

    March 14, 2011 at 08:34

  3. Marie

    Kan du ikke gifte deg rik?

    March 14, 2011 at 16:05

  4. Papz

    …denne billedserien likte jeg spesielt godt G-)

    March 14, 2011 at 19:32

Leave a Reply

