er i Amerika i 4 måneder!!

Ikke BARE awesome….

Ok, riktignok opplever jeg mye fantastisk her i Sør-Amerika, men jeg må få lov til å klage bittelitt også. Som dere kanskje leste i mitt første innlegg fra reisen, glemte jeg Visakortet mitt hjemme i Norge. I know, helt usannsynlig idiotisk at det faktisk GÅR AN å gjøre noe sånt når man skal ut og reise i 4 måneder, men slik gikk det nå altså. Frem til nå har jeg klart å overleve på Mastercardet, som jeg hadde 10000 kroner i kreditt på. Men å reise er dyrt, og de pengene er nå borte. Nå har jeg fått låne litt her og litt der så jeg klarer meg fremdeles, men jeg begynner å bli utrolig lei av den flauheten jeg føler hver gang jeg spør noen om å låne penger… Visakortet mitt (som pappa sendte fra Norge) skulle ankommet Rio for en stund siden, og det har det sikkert også, men pga karnevalet er ALT STENGT, så jeg får ikke tak i det før TIDLIGST i morgen. Jeg har kontaktet banken for å få dem til å overføre mer penger til Mastercardet, men jeg stoler ikke på noe som helst nå før jeg har pengene i hånden.

 

SYKT LEI AV DENNE MELDINGEN!

En annen ting som irriterer meg litt er dette regnværet som aldri ser ut til å ta slutt. Man drar ikke til Brasil med regnvær i planene…

Ikke den værmeldingen man drømmer om..

En åpenbar ulempe med ikke å ha penger er jo selvsagt mangelen på kjøpekraft. Jeg ser så mye artig jeg har lyst på, men som jeg ikke har anledning til å kjøpe rett og slett fordi alle pengene jeg har må brukes på mat (har spist suppe i dag, som Gina delvis måtte betale for) og andre nødvendigheter. Nå har jeg faktisk 0,00 kroner igjen, så hvis ikke jeg får kortet mitt eller pengene på mastercardet innen i morgen vet jeg ikke hva jeg gjør… Fingers crossed.

 

En av gjenstandene jeg måtte gi glipp på grunnet mangelen på blank mynt!

Har btw vært med Gina i dag, en venninne fra Norge! Alltid gøy å møte folk man kjenner hjemmefra ute i det store utland! Vi gikk (som nevnt) på resturant og spiste suppe. Jeg informerte henne om min pengeknappe situasjon, og hun var så grei at hun spanderte den fjerdedelen av suppen jeg ikke hadde råd til. I tillegg til en flaske vann 😉 Etter det jeg vi tilbake til hotellet hennes der Oda, nok en venninne fra Norge, lå syk til sengs. Stakkars! På veien tilbake traff vi på en Jesusparade, og en mann prøvde å overbevise meg til at Jesus ville gi meg evig lykke, karnevalet varer bare fire dager, og fire dagers lykke er jo ikke så mye når man tenker seg om. Jeg er ikke helt solgt likevel….

 

Blandt gruppene i Jesusparaden. Tror de skal forestille Pusur...

I kveld skal jeg på gayball. Jeg er egentlig ganske redd for hvordan det kommer til å gå, ettersom det var en kis som prøvde å kysse meg på munnen på Sambadrome i forigårs… Tror gayball er ganske mye værre. men hey, alt må oppleves!

Vi snakkes, under er et ilustarsjonsbilde på hvor mye peng jeg har igjen!

 

Relativt tomt....

SI MEG FORRESTEN HVA DERE SYNES OM DEN NYE LAYOUTEN OG HEADEREN 🙂 Er det for rotete kan jeg bytte tilbake til forrige oppsett, men jeg synes ærlig talt det ble ganske kult!

4 responses

  1. Anne Blystad

    Liker egentlif at det er lyst bak. Og vil ha flere bilder å bla i :-). Men det er gøy å følge med. Takk for alt du deler! Nå krysser jeg fingrene og håper intenst at du får bankkortet i morgen! Klem fra mamma

    March 9, 2011 at 00:05

  2. Klarte du bruke 10 høvdinger på de drøyt to ukene du har vært borte? Siden jeg har hatt såpass mye matte drister jeg meg til å sette opp følgende sammenheng: litt mindre tequila = mer penger til overs

    March 9, 2011 at 09:47

  3. Marie

    Jeg liker headeren, men enig med mams om fargen bak. Det er litt slitsomt å lese hvit tekst på svart 😉

    Kjempedumt med grisehatten! den var SÅ fin! Og kjempeanvendelig!

    March 9, 2011 at 12:59

  4. Kristoffer

    genial layout spør du meg. hvit skrift på svart bakgrunn er best imho. fortsett å legg ut stories, eg trenger motivasjon her i bergen.

    March 10, 2011 at 11:09

Leave a Reply

