er i Amerika i 4 måneder!!

Karneval og Jesus!

Jeg må ærlig innrømme at skuffelsen var stor da jeg innså at denne elleville festingen ikke skyldtes min tilstedeværelse, men en høytid kalt “Karneval”. Jeg som hadde håpet at slike mottagelser skulle følge meg på hele reisen gjennom amerika…

Jeg har vært ute og festet begge kveldene her, og det er virkelig et helt sinnsykt liv! Tusenvis på tusenvis i alle mulige slags parykker hopper og spretter rundt i gatene helt til det blir lyst! Kjempegøy! I går dultet jeg borti en kamerat og pekte på noen struttende, velformede bakender litt foran oss. De viste seg å tilhøre menn alle tre. Her må man passe på hvem man komplementerer, for det kan godt hende den vakre “damen” man sikler etter har utovertiss. Og det er inte kul! For de av dere som nå tror jeg har hooket opp med en transe, så har jeg ikke det, jeg vil bare påpeke at det er skremmende hvor attraktiv enkelte menn kan klare å stelle seg til som det motsatte kjønn………. Selv de beste kan ta feil!

Ordet karneval kommer fra carne vale som betyr “farvel til kjøttet. Etter karnevalet begynner den 40 dager lange fasten før påske (slik jeg har forstått det. correcct me if I’m wrong). De si er at under karnevalet kan du leve ut dine aller skitneste fantastier og lyster, for alle syndene vil bli fastet vekk før man må være en ren sjel til påske ;).

I går tok vi oss en tur til Jesusstatuen. For å være ærlig var jeg mer imponert over “trikketuren” opp en selve statuen. Må ha krevd helt vannvittig mye arbeid å bygge noe sånt. Meget imponerende!

Jesus har skikkelig fin utsikt!

Jesus, teach me how to pose!

I kveld skal jeg på sambadrome, hovedattraksjonen på karnevalet! Millioner på millioner av kroner brukt på å stelle i stand en helt sinnsyk fest! Her møtes de aller beste sambaskolene i Brasil og viser hva de er gode for. Det konkurreres om neste års æresplassering i paraden!

Fred ut venner, nå tar jeg meg en lur ❤

2 responses

  1. Marie

    Mamma og jeg lo godt: Ingenting er som god utsikt, selv for Jesus, kongen av posering.

    March 6, 2011 at 23:09

  2. vi savner deg og! og er passe misunnelig på deg og jesus som får oppleve karnevalet!

    March 7, 2011 at 02:50

Leave a Reply

