er i Amerika i 4 måneder!!

30 sekunder fra Atlanterhavet!

Heeija bloggen!!!

Nå er jeg kommet til Parati! I går kjørte vi i vel 10 timer, fra Brotas til Parati, og nå er jeg altså her i denne lille perlen av en by! Kjøreturen var MEGET fuktig. Og selv om vi sitter inne i en truck, beskyttet fra regnet, er en truck med lukkede vinnduer full av fuktige klær mer enn klamt nok for meg.. Det som var litt festlig med gårsdagens kjøretur var at jeg har kjørt mer eller mindre nøyaktig samme ruten før. Da jeg var i Brasil i 2008 var jeg i en liten by som heter Itatiba, og kjørte en helg til festbyen Ubatuba. Begge de byene kjørte vi forbi i dag!  Veldig gøy å kjenne seg igjen, særlig når man er på andre siden av jordkloden i forhold til hva som er “hjemme”! 🙂

Bare rolig, jeg er ikke død, jeg bare bruker alle mine krefter på å nyte øyeblikket, og absolutt ingen på å holde meg på bena 🙂

Det var så utrolig deilig når vi kom til kysten (etter rundt 7 timers kjøring). Jeg har jo så langt ikke sett noe til havet på turen min enda, så da vi kom dit, bare dret jeg i alt og spurtet ut i de flere meter høye bølgene. Regnet pøste ned og jeg kunne sikkert druknet i lykkerusen, men det var bare så sykt DIGG! Lenge siden jeg har følt meg så fri…

Jeg er fryktelig glad for at vi ikke camper i telt her i Parati. Det er regnsesong, og det regner veldig veldig mye. I alle fall i går. Det er et annet selskap som også driver med “overlanding” slik som Dragoman som jeg drar med, og de sover i telt. Snakket med en av lederne i den gruppen, og hun sa det akkurat nå var “pretty shit”. Stakkars folk, tenk å ikke ha en eneste tørr undikk tilgjengelig!

Men som sagt, byen er nydelig! Jeg skal holde dere oppdatert, har internett her 🙂 Og btw, sånn akkurat nå, om jeg tar løpefart, er jeg i atlanterhavet om 30 sekunder!

Boi noite, gringos!

❤ Kristian

2 responses

  1. Papz

    Virker ikke som du savner annet enn Lilo…:-)
    Her har de vedtatt Monstermaster og utsettelse av CO2 fangst i ly av VM på ski i Oslo. Vi følger med på bloggen oftere enn du aner, og jeg blir like glad hver gang jeg ser et bilde av deg med den karakterstiske blå baggen:-)

    March 2, 2011 at 15:02

  2. hehe, ja, jeg har den faktisk fremdeles! veldig trivelig at dere følger med 😀
    fysj og fysj, har de virkelig gjort det?… flaut, brasil er veldig miljøebevisste, på tross av at de planlegger utbygging av hele Pantanalområdet som jeg var i for bare noen dager siden. De skal bygge veier og rørsystemer for å støtte den sør-amerikanske union (mye likt EU)

    March 2, 2011 at 22:35

Leave a Reply

