er i Amerika i 4 måneder!!

Mot Rio med TRUCK!

Først må jeg bare si at tangoen på LA CATEDRAL var helt fantastisk! Utrolig stemningsfullt, massevis av folk, og selv jeg følte at jeg fikk til NOE! Anbefales virkelig! Selv om det gjorde at jeg forsov meg dagen etter… Godt førsteinntrykk å gi til folka du skal være med i 3 uker i strekk!

Dag 1. 16/02/11. 22:53

I kilometer etter kilometer....

Lang kjøredag. Vi skulle startet klokken 6, men jeg forsov meg litt, så Cameron (trucken) var vel på veien rundt kvart over. Mitt første inntrykk av trucken var ganske bra egentlig! Veldig safaritema, og et interiør som vitner om mange reiser tidligere. Overalt henger det postere og bilder fra tidligere turer.

Trucklivet! Mye kortspill og mye boklesing!

Bakerst er det «bibliotek» med bøker folk har glemt/latt være å tatt med seg videre. Slitte som få, på alle slags språk, men sikkert mye god lesning! I løpet av dagen tilbakela vi 685 kilometer, og endte på en campsite i byen der San Martin ble født. Utrolig nok fikk jeg sovet en del i løpet av turen, på tross av litt humpete veier her og der. Tiden jeg var våken brukte jeg på å stikke hodet ut av vinduet og bare innta den nydelige naturen! Vanskelig å ikke bli helt revet med og fylle hele minnekortet med bilder av skyer… Nå er det natta. Skal opp klokken 6 i morgen!

Windy! Tror jeg nettopp har våknet her...

Full fart for å få i ferdig middagen!

 

Dag 2. 17/02/11. 22:53

Nok en lang kjøredag. Etter en kjapp frokost var vi fort på veien. Et par timers kjøring før vi stoppet ved en gruppe gamle jesuittruiner.

Måtte pose litt når jeg først fikk sjansen!

Vi fikk en liten sightseeing runde i ruinene, før det var ombord i trucken igjen og flere timer til med kjøring… Totalt rundt 500 kilometer i dag. Veeeeldig deilig med en campsite som har både dusj, do, BASSENG og internett! Nå har jeg slått opp teltet og venter på middagsmat, blir nok hærlig! 🙂

Ikke den verste utsikten mot solnedgangen 🙂

 

Håper dere har det fint hjemme i Norge! Det er ingen luksustur jeg er på akkurat nå, men man får sett veldig mye på en artig måte!

One response

  1. Anne Blystad

    Trivelige folk? Fortell litt. Gøy å høre ellers. Godt de ikke kjørte fra deg den første dagen :-).
    Helt sikker på at forsikringen dekker deg ved sykdo eller tp av ting. En kollegas datter er i USA. Hun hadde bare tegnet sykeforsikring for Nprden. Det kostet henne dyrt da hun ble syk. Bare for å ha det nevnt,,,
    Gleder meg til neste oppdatering. Nå jobb. Har bristet et ribbein, så nå har jeg nettopp tatt en haug tabletter- noen faste, noen i anledning ribbeina. Men beina- de går på jobb. Alltid! God tur videre, Kristian!

    February 18, 2011 at 06:08

Leave a Reply

