er i Amerika i 4 måneder!!

La Bomba del Tiempo!!

WOW!

En av de sykeste festene/konsertene jeg har vært på! Riktignok tok ikke JEG helt av, men shit, folkene der var jo faktisk gale! Perkusjonsgruppen La Bomba del Tiempo holder konsert hver mandag i Buenos Aires, og så vidt jeg har forstått er det like crazy bananas hver gang! Det var latterlig mye alkohol (man kjøper øl i litervis (ca 30 kroner for 1 liter)). Og hasj. Det var helt latterlig mye hasj der. Jeg ble spurt om å kjøpe flere ganger. Det kan forresten virke som det er vanlig buisiness at taxisjåførene er langere her nede, for jeg og Oda ble spurt om å kjøpe både hasj og kokain en kveld vi skulle hjem fra byn. Da jeg spurte en australer på rommet om han hadde opplevd lignende, var svaret: “selvfølgelig, flere ganger” (har en mistanke om at han kjøpte litt og, han virket litt småsløv). Men det er ikke bare en stor fest, for La Bomba del Tiempo er virkelig helt usannsynlig gode perkusjonister, og har til en hver tid full kontroll på på publikum.

Alternativ ølservering. 1 liter = 25 pesos. Svindyrt i forhold til argentinsk butikk, men latterlig billig i forhold til norske priser!

Nå er det snart tid for TANGO! Jeg føler hverken Blystad- eller Hougeslekten har særlig å bidra med når det kommer til naturtalent i dansing. Og selv om mamma sverger på at jeg er en god danser, så er faktum at jeg ikke kan danse i det hele tatt. Så kveldens interaktive danseshow skal nok bli… interessant. Så vidt jeg har forstått foregår det en slags opplæring i forkant. Flaks! Tror jeg sier meg fornøyd med kvelden om jeg klarer å beholde en dansepartner i mer enn 15 sekunder.

Hasta luego amigos, i morgen tar jeg bussen klokken seks om morgenen i retning RIO!

5 responses

  1. Anne Blystad

    Jeg har jo til og med kolleger som sier du kan danse! Og Marie kan. Så ikke kom og si at du ikke har anlegg. Det har bare hoppet over en generasjon. I hverfall hos Blystadene. Dessverre!

    February 16, 2011 at 00:24

    • Randi

      Jeg er faktisk ganske god til å danse!

      February 16, 2011 at 22:56

  2. Gunnar

    Lær deg litt tango nå mens du er i tangoens mekka, Kristian. Det kan fort bli kunskap du får stor glede av 🙂
    God busstur til Rio!

    February 16, 2011 at 20:32

  3. Marie

    Jeg er kjempeflink.

    February 16, 2011 at 23:16

  4. Kristina

    Åååååå, Quilmes! Jeg savner Argentina vilt. God tur videre!

    February 19, 2011 at 12:48

Leave a Reply

