er i Amerika i 4 måneder!!

Å reise alene; hvordan man IKKE gjør det!

Reiseklar! Trodde jeg...

The last supper

Update ca 10.00: I seng klokken halv 3, opp klokken 5 for å rekke flyet. Dette er ikke den rette oppskriften for suksess! Hadde ikke mamma vekket meg, hadde jeg antakeligvis mistet flyet fra Bergen. Så takk for både vekking og kjøring til flyplassen! Da jeg kom til Flesland fikk jeg beskjed at innsjekking av bagasje hele veien til Argentina ikke lot seg gjøre. Så ut med bagasjen i Oslo. Med et ørlite håp om at den kanskje kunne sjekkes inn hele veien fra Oslo ettersom reisen derfra er bestilt i ett, gikk jeg til SASskranken, men NEIDA, den må selvsagt ut i Paris også! Og ikke nok med det, jeg flyr fra Oslo til Charles de Gaulle, og det viser seg at flyet mitt til Madrid går fra ORLY! Jeg snakket med SASmannen om jeg kom til å rekke flyet til Madrid (jeg lander på CDG 13.15 og reiser fra ORLY (oh really?!) 16.45), han sa det var vanlig å beregne 300 minutter på transfers mellom de to flyplassene… Litt kjapp hoderegning gir meg 210 minutter… Jeg har altså en og en halv time mindre tid enn det som er beregnet!? Hva pokker er dette for noe dritt http://www.supersaver.no!! Jeg kjøpte reisen fordi den var billig, men hadde jeg visst at dere var fullstendig RETARDED hadde jeg kanskje nølt litt mer før jeg punget ut! Neida, det er vel forsåvidt min feil at jeg ikke sjekket på forhånd, men jeg synes det er fucka at de i det hele tatt har det som et alternativ på nettsiden sin. Jeg gikk ut fra at de visste hva de drev med… Nå venter jeg på flyet fra Oslo til Paris, og er forberedt på å stresse ræven av meg for å rekke flyet fra ORLY! Snakkes når jeg har noen minutter til overs!

Update ca 14.40: Nå har jeg satt meg godt til rette på bussen i retning ORLY.

EH....

Sykt rart, men jeg er den eneste i hele bussen! Klokken er nå 14.30 og flyet går som sagt 16.45. Bussturen tar angivelig 60 minutter, hvis det er flyt i trafikken, så jeg har fått opp håpet for å rekke flyet likevel. Det som derimot er et MYE STØRRE problem, er at jeg har glemt bankkortet hjemme!!! ÅÅÅ, Kristian, hvordan går det an?! Nå blir alt helt vanvittig stress! Jeg har Mastercard, men de har ikke mottatt betalingen for forrige måned enda, så for øyeblikket har jeg 0 NOK… Heldigvis har jeg 40 Euro fra da jeg var i Brussel tidligere i vinter. Men i redsel for at turen fra CDG til ORLY skulle koste fletta, har jeg ikke brukt noen. Det viste seg turen bare kostet 19EURO! Og det kan jeg fortelle dere, at er et lykkens budskap for meg, for jeg har ikke spist annet enn ett eneste eple i dag! Nå har jeg penger til mat! Det er rart, når man ikke har penger, blir prioriteten for hva du vil bruke dem på ekstremt begrenset. Og akkurat nå er det eneste som står i hodet på meg MAT! Riktignok får jeg nok fint lite tid til spising når jeg kommer til ORLY, der blir det nok fullt kjør for å rekke flyet. Gir et pling når jeg har fått i meg noe!

Update 19.48: Innflyvingen til Madrid var helt magisk, supernjudelige farger! Og for første gang på 13 timer har jeg spist! Det som er dumt med å være så sykt sykt sulten, er at når du først spiser, blir du mett med en gang! Uansett, det meste har ordnet seg i dag, utrolig nok! Bussturen ble skikkelig nervepirrende da vi møtte masse kø i retning ORLY. Jeg aner jo ikke hvor langt det er, og hadde ingen aning når vi kom frem. Da det bare var 40 minutter til flyet skulle gå, og jeg fortsatt ikke så noen åpenbare tegn til flyplass, ga jeg egentlig opp… Men neida, 5 min etter var vi fremme, jeg spurtet til check-in, og alt bare ordnet seg med en gang! Det var ingen kø til check-in, gaten var RETT innenfor sikkerhetskontrollen, og jeg kom idet den siste personen i køen som åpenbart hadde vært der gikk inn. Hadde jeg vært 5 min senere hadde gaten vært lukket. Flaks! Men da slapp jeg i alle fall å kaste bort tid på å vente på boarding! Nå er jeg i Madrid og venter på at flyet til Buenos Aires skal gå. Vet ikke akkurat hvor lenge flyturen varer, men den er i overkant av 10000 km lang! Gleder meg så sykt til å komme frem nå! 4 flyturer, 4 flyselskap, 3 check ins, 6 flyplasser, alt for lite mat, nesten ingen penger og godt over et døgn reisetid tar på!

PS: Gleder meg til lønning i morgen. Nei, glem det, jeg har jo ikke tilgang til NOEN AV PENGENE MINE!!!! Jeg ber til gud (jeg tyr virkelig til ekstreme midler) om at kortet ligger gravd langt nedi den sekken jeg har sjekket inn… Alt hadde blitt så mye lettere…

Snakkes om litt 🙂

7 responses

  1. Trym

    Spennende, Kristian! Jeg ser frem til å lese fremtidige oppdateringer 🙂
    Ha en god tur så lenge.

    February 10, 2011 at 20:59

  2. Kristian du Kristian..vi damer er så mer organiserte når vi reiser, vi har sjekklister der bankkortet står øverst og er det første som er pakket ned:P hehe. Kan ikke noen sende deg bankkortet??
    Spennende reise da, håper du blogger en del fra eventyret;)

    February 10, 2011 at 20:59

  3. Ingeborg

    Hohoho, Kristian! God start!
    Kos deg masse og lykke tiiilll….^^

    February 10, 2011 at 21:09

  4. Anne Blystad

    Krysser fingrene for at kortet ligger i bunnen av sekken… Det er i alle fall ikke her hjemme. Godt kontoen er sperret. God tur- spennende med oppdateringer!

    February 10, 2011 at 21:23

  5. Magnhild Elgethun

    Jeg krysser fingre for at kortet var i den sekken du nevnte. Men det ordner seg sikkert likevel, på en eller annen måte! Det gjør ofte det for snille gutter;-) Ta vare på deg selv da, Kristian!

    February 10, 2011 at 21:25

  6. Brodern

    Steike mann! Du overgår deg selv… det blir nok ordnings på det når du kommer frem, kanskje litt pes, men det blir jo en fin erfaring. Håper alt ordner seg, jeg er egentlig mest imponert over at du husket passet! God tur 😀

    Hvis du får monsterproblemer sender jeg deg kredittkortet mitt med DHL. Da har du det innen et par dager.

    February 10, 2011 at 22:01

  7. Jeg husket ikke bare passet, jeg husket to pass! Og takk for tanken med kredittkort og DHL, men jeg har mastercardet mitt med 10000 kroner, saa jeg er ikke helt fortapt enda 🙂

    February 11, 2011 at 13:05

Leave a Reply

