er i Amerika i 4 måneder!!

Sier farvel med seigemenn! R.I.P makrell i tomat, du vil bli savnet <3

Bare to dager igjen! Torsdag er dagen, da forlater jeg Norge og setter snuten mot Argentina!  Jeg skal innom Brasil, Peru, Costa Rica, Guatemala, Mexico og USA, før jeg etter 4 måneder peker naien mot Norge igjen. Endelig kan dette bli en reiseblogg, slik som den var ment til å begynne med. Jeg er nesten ferdigpakket, og geniet Kristian viser seg å være tidenes vaktsparer når det kommer til bagasje. Jeg som trodde jeg skulle slite med overvekt, har nå rundt 10kg til gode. Jeg får fylle opp resten av vekten med makrell i tomat og PS3en min, som jeg uten tvil kommer til å savne veldig når jeg er borte. Så da var jo DET problemet løst…

Sigma 18-200

I går kjøpte jeg meg ny kameralinse, nye sko, iPod touch (ettersom den forrige ble stjålet… note to self: ha passord!) og et nytt minnekort. Man må jo kaste bort litt penger før man plutselig skal leve for en dollar om dagen i det store utland. Eg baaaare køddar, alt var selvfølgelig såkalte “nødvendigheter”, og skal bli med meg på turen 🙂 Bare jeg ikke mister dem, det hadde jo vært sånn passe typisk meg… Jeg tror jeg blir nødt til å passe bedre på tingene mine enn noensinne nå. Å stå strandet i Peru uten pass, penger, telefon og rene underbukser er sikkert ikke det aller gøyeste det går an å oppleve i denne verden.

 

Jeg og daddy-o har vært skikkelige kakebakere i dag. Pappa lagde sin standard banankake, som uten sidestykke er den aller beste kaken i hele verden. Jeg mener det, den er helt sinnsykt fantastastisk. Hvis jeg kunne velge en kake jeg måtte leve på resten av livet, ville jeg valgt den. Den er så god at den vekker døde blomster til live. Den er så god at det er det eneste fanger vil ha som sitt siste måltid på death row. Dette er fakta. Og du kan ikke benekte fakta. Jeg rørte også sammen en liten kake. En avskjedskake til folka på jobben. Det er litt av fri vilje, men mest under plikt, hadde jeg ikke hatt med noe, hadde jeg antakeligvis blitt belønnet med et par støvler av sement, og ikke kommet meg noe som helst sted. Å glemme kake er ingen spøk i byggebransjen!

kunst

One response

  1. nam.. den kaken så forferdelig god ut. gooooood tur på torsdag! 😀 du er verdens heldigste. nesten.

    February 9, 2011 at 12:09

Leave a Reply

